بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع برنامه: شرح دعای مزرداران (دعای 27 صحیفه سجادیه)

خلاصه جلسه

بسم الله الرحمن الرحیم

فلسطینی‌ها، مرزداران محور مقامت هستند. کثرت افراد جبهه مقاومت، صرفاً به رزمندگان آن نیست بلکه شامل توجه مثبت جامعه جهانی به آنها نیز می‌شود. مومنان و مجاهدان ،به عزت خداوند متکی هستند نه به سلاح و امکانات. راه پیروز شدن دشمن بر مومنان، ایجاد تفرقه بین مومنان است / الفت بیشتر مومنان، عامل تفرقه دشمن است. هر مقدار که مومنان، وحدت قوی تری داشته باشند؛ رحمت و نصرت خدا هم بیشتر نازل خواهد شد. نصرت خدا همه جانبه است. صهیونیست‌ها، به سرگردانی که خداوند در مورد بنی اسرائیل فرموده است مبتلا هستند.
از وظایف ما نسبت به مجاهدین حفظ آبروی آنهاست. فلسطینی‌ها به فضل خدا پیروزی بزرگی به دست آوردند و و دماغ صهیونیست ها را به خاک مالیده و هیمنه‌ی دروغین آنها را شکستند. ما به دلایل مختلفی امکان حضور در صحنه نبرد فعلی را نداریم ولی این طور نیست که امکان شراکت وجودی با مجاهدین نداشته باشیم یعنی می توانیم دل های خود را به آنها همراه کنیم و این کار باعث می شود که ما در عمل آنها شریک باشیم. همراهی ما به این است که به اخبار آنها توجه کرده و محبت به آنها و بغص نسبت به دشمنان آنها داشته باشیم. صلوات، در سختی ها خیلی کارگشا است و خدا را به امداد فلسطینی‌ها طلبیدن است چون درست است که ما مانع داریم و نمی توانیم کنار آنها حاضر باشیم و به آنها کمک کنیم ولی خداوند مانع ندارد و با همین صلوات ها برای آنها فتح ایجاد می کند و دشمنان آنها را می‌ترساند.
دعای امام سجاد (ع) برای مرزداران، به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول در مورد مومنانی است که مجاهدت می کنند و قسمت دوم نفرین دشمنان آنهاست. امام سجاد (ع) برای مرزداران دعا کرده از خداوند برای آنها چیز هایی را درخواست می کنند از جمله می خواهند که خداوند، به مرز مرزداران، استواری بدهد؛ بر تعداد آنها بفیزاید؛ سلاحشان را تیز کند؛ و مانع پراکندگی جمع آنها شود؛ رزقشان را برساند؛ به آنان صبر و چاره اندیشی عطا کند و چیزهایی که نمی دانند را به آنها بشناساند.
بعد از آن امام سجاد (ع) دعاهایی بر علیه دشمنان می کنند از جمله اینکه فراری داده شوند؛ بین آنها و اسلحه‌هایشان فاصله بیفتد؛ عامل قوت آنها گرفته شود؛ بین آنها و زاد توشه‌شان فاصله بیفتد و سرگردان شوند. در اواخر دعا امام سجاد (ع) از خداوند می خواهند اسم کسانی که که به خاطر وجود مانعی نتوانسته اند در جهاد شرکت کنند به عنوان مجاهد نوشته شود و آنها هم در ثواب جهاد شریک باشند. در فرازی دیگر امام سجاد (ع) اشاره می فرمایند یکی از وظایف ما این است که آبرو و حیثیت مجاهدین را حفظ کنیم و از جمله موارد حفظ آبروی آنها، این است که اگر دیدیم که جای جلاد و شهید عوض می‌شود؛ قیام کرده و با جهاد تبیین، حقیقت را روشن کنیم.

متن کامل جلسه

شریعتی: بسم الله الرحمن الرحیم. اللهم صل علی محمد و ال محمد سلام علیکم و رحمت الله. سلام می‌‌‌‌‌‌‌کنم به همه دوستانم خانم‌ها و آقایان. الهی ‌‌‌‌‌‌‌که هرجا هستید قادر متعال پشت و پناه شما باشد. این‌ ایام حالا درکنار پیروزی ‌‌‌‌‌‌‌جبهه مقاومت و اتفاقاتی‌‌‌‌‌‌‌ که رقم خورد سالروز ورود حضرت معصومه به شهر مقدس قم هم بود. این‌ ورود بسیار پر خیر و برکت را به همه عاشقآن‌‌‌‌‌‌‌‌ و محبآن ‌‌‌‌‌‌‌‌اهل بیت هم تبریک می‌‌‌‌‌‌‌گویم. الهی ‌‌‌‌‌‌‌که همواره زیر سایه‌ی کریمه‌ی اهل بیت باشیم إن‌‌‌‌‌‌‌‌شاءالله. حجت الاسلام عابدینی‌‌‌‌‌‌‌ سلام علیکم و رحمت الله خیلی‌‌‌‌‌‌‌ خوش آمدید.

حجت الاسلام عابدینی: سلام علیکم و رحمت الله و عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه بینندگان‌‌‌‌‌‌‌‌ و شنوندگان‌‌‌‌‌‌‌‌ عزیزمان، بنده هم ورود حضرت معصومه سلام الله علیها را به ایران‌‌‌‌‌‌‌‌ ما و به قم إن‌‌‌‌‌‌‌‌شاءالله گرامی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌داریم تبریک می‌‌‌‌‌‌‌گوییم و هم پیروزی ‌‌‌‌‌‌‌بزرگی ‌‌‌‌‌‌‌را که رزمندگان‌‌‌‌‌‌‌ما الحمدلله به دست آوردند و دماغ صهیونیست ها را الحمدلله به خاک مالید.
شریعتی: و آن ‌‌‌‌‌‌‌‌هیمنه را شکستند.
حجت الاسلام عابدینی:ان ‌‌‌‌‌‌‌هیمنه دروغین را شکستند و این ‌باور ایجاد شد و الحمدلله که برای‌‌‌‌‌‌‌ عزت مسلمین این ‌یک واقعه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌ماندگاری ‌‌‌‌‌‌‌باشد.
شریعتی: بله پوشالی بود.
شریعتی:ان ‌‌‌‌‌‌‌شاءالله. به تعبیر حضرت آقا که امروز صحبت می‌‌‌‌‌‌‌کردند حالا حالا ها این ‌درست نمی‌‌‌‌‌‌‌شود این ‌زیرساخت‌ها وهیمنه پوشالی ‌‌‌‌‌‌‌اسراییل رژیم غاصب.
خیلی‌‌‌‌‌‌‌خُب، حالتان ‌‌‌‌‌‌‌چطور است؟
حجت الاسلام عابدینی:الحمدلله رب العالمین
شریعتی:خوشحال هستیم درخدمت شما هستیم و در محضرقرآن ‌‌‌‌‌‌‌‌کریم و کلام نورانی ‌‌‌‌‌‌‌و لطیف اهل بیت با بیان ‌‌‌‌‌‌‌شیوای‌‌‌‌‌‌‌ شما.
حجت الاسلام عابدینی: سلامت باشید. بسم الله الرحمن الرحیم اللهم کل ولیک الحجت ابن الحسن صلواتک علیه و علی‌‌‌‌‌‌‌آباء فی‌‌‌‌‌‌‌هذه الساعه و فی‌‌‌‌‌‌‌کل الساعه ولیاً و حافظا و قاعداً و ناصرا و دلیلاً و عینا حتی ‌‌‌‌‌‌‌تسکنه ارضک طوعا و تمتعهُ فیها طویلا.
ان ‌‌‌‌‌‌‌شاءالله خدای‌‌‌‌‌‌‌سبحان ‌‌‌‌‌‌‌همه این ‌اقداماتی ‌‌‌‌‌‌‌که دارد محقق می‌‌‌‌‌‌‌شود را مقدمه برای‌‌‌‌‌‌‌ ظهور حضرت قرار بدهند ان ‌‌‌‌‌‌‌شاءالله و ظلم ظالم ‌‌‌‌‌‌‌آشکار شود که چقدر ظالمین ظلم کردند و ان ‌‌‌‌‌‌‌شاءالله عزت مومنان ‌‌‌‌‌‌‌آشکار شود خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان ‌‌‌‌‌‌‌عنایت بکنند ان شاءالله ما در طریقی‌‌‌‌‌‌‌ که در راستای‌‌‌‌‌‌‌ ظهور باشد قدم برداریم.
شریعتی: ان ‌‌‌‌‌‌‌شاءالله ان ‌‌‌‌‌‌‌شاءلله.
حجت الاسلام عابدینی: خُب یک نکته را ابتداعرض می‌‌‌‌‌‌‌کنم که درست است که ما نمی‌‌‌‌‌‌‌توانیم در این ‌صحنه‌ها از جهات مختلفی ‌‌‌‌‌‌‌موانعی ‌‌‌‌‌‌‌که هست همه حاضر باشیم اما این‌گونه هم نیست که امکان ‌‌‌‌‌‌‌شراکت وجودی ‌‌‌‌‌‌‌نداشته باشیم شراکت وجودی ‌‌‌‌‌‌‌در ان ‌‌‌‌‌‌‌جایی‌‌‌‌‌‌‌که به جهت ظاهری ‌‌‌‌‌‌‌امکآن‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر است نوعی‌‌‌‌‌‌‌ است، اما آن‌‌‌‌‌‌‌‌ جایی‌‌‌‌‌‌‌ که به جهت ظاهری‌‌‌‌‌‌‌ به هر دلیلی‌‌‌‌‌‌‌ امکان‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر نیست آن‌گونه نیست که دل‌هایمان‌‌‌‌‌‌‌‌ همراه نباشد باید دل‌ها را همراه کرد همان‌‌‌‌‌‌‌‌طوری ‌‌‌‌‌‌‌که جابربن عبدلله انصاری ‌‌‌‌‌‌‌آمد بر سر مزار امام حسین ع  به عطیه گفت: ما در تمام آن اجرهای این‌ها ما هم شریک هستیم به خاطر این‌که ما هم می‌‌‌‌‌‌‌خواستیم اگرمانع داشتیم می‌‌‌‌‌‌‌خواستیم
شریعتی: دل ما همراه بود.
حجت الاسلام عابدینی: لذا این‌که ما دل هایمان را به یاد پیروزی‌‌‌‌‌‌‌ها و مصیبت‌ها پیش آمده هر دو هم پیروزی‌‌‌‌‌‌‌ها هم شکست‌ها هم سختی‌‌‌‌‌‌‌هایی ‌‌‌‌‌‌‌که برای‌‌‌‌‌‌‌ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها پیش آمده دل هایمان‌‌‌‌‌‌‌‌ را همراه می‌‌‌‌‌‌‌کنیم واقعاً باورمان ‌‌‌‌‌‌‌‌این ‌است که دل ما می‌‌‌‌‌‌‌خواست که همراه این‌ها باشیم و این‌ باعث می‌‌‌‌‌‌‌شود که ما بالاخره دراجر کار آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها به نحوی‌‌‌‌‌‌‌ شریک باشیم و اثر وجودی‌‌‌‌‌‌‌ هم دارد.
یعنی‌‌‌‌‌‌‌ این‌که انسان‌ها توجه شان‌‌‌‌‌‌‌‌ به مظلومینی‌‌‌‌‌‌‌ که در فلسطین در یک زندان‌‌‌‌‌‌‌‌ بزرگ بیش از هفتاد سال است که زندانی‌‌‌‌‌‌‌ هستند و آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا دارند تحت ظلم هستند به طوری که هر گاه این‌ها می‌‌‌‌‌‌‌خواستند هجمه بکنند اذیت بکنند آزار بدهند آب را ببندند برق را قطع بکنند هر امکانی را ممنوع کنند رفت و آمدشان ‌‌‌‌‌‌‌‌را
شریعتی: کودک کشی ‌‌‌‌‌‌‌کنند.
حجت الاسلام عابدینی: کودک کشی‌‌‌‌‌‌‌ بکنند این‌ها همه این‌ چیزی‌‌‌‌‌‌‌ که در طول این ‌سال‌ها به اصطلاح این‌‌ها فشاری‌‌‌‌‌‌‌ که آوردند، حالا یه مقداری ‌‌‌‌‌‌‌سر باز کرده خدای‌‌‌‌‌‌‌ سبحان‌‌‌‌‌‌‌‌ عنایت کرده است و جرعت و جسارت و باوری‌‌‌‌‌‌‌ داده است به این نیروها که این‌ها آمدند در مقابل این‌ها قد علم کردند و خدا هم هیمنه پوشالی این‌ها را به سرعت در حقیقت ریخت. حتی‌‌‌‌‌‌‌ طولی‌‌‌‌‌‌‌ نکشید آنچنان هیمنه پوشالی ‌‌‌‌‌‌‌بود به سرعت ریخت ما می‌‌‌‌‌‌‌توانیم همراهی ‌‌‌‌‌‌‌بکنیم همراهی ‌‌‌‌‌‌‌ما یکی ‌‌‌‌‌‌‌این ‌است که به اخبار این‌ها توجه داریم محبت و بغضمان ‌‌‌‌‌‌‌‌قطعی ‌‌‌‌‌‌‌است که محب این‌ها هستیم و مبغض دشمنان‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها هستیم این‌ها خود محبت همراهی‌‌‌‌‌‌‌است و این‌ انرژی ‌‌‌‌‌‌‌مثبتی‌‌‌‌‌‌‌ که از محبت ها ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود
شریعتی: که تاییدشآن‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌کنیم
حجت الاسلام عابدینی: قطعاً بله قطعاً اثرگذار است این‌ها هم یک نوع کمک وامداد و همراهی ‌‌‌‌‌‌‌است آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها وقتی‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌بینند دل های‌‌‌‌‌‌‌ زیادی‌‌‌‌‌‌‌ به سوی‌‌‌‌‌‌‌ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها پر می‌‌‌‌‌‌‌کشد برای‌‌‌‌‌‌‌ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها همراهی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کند با محبت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تنیده شده اگر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها شب بیخوابی ‌‌‌‌‌‌‌دارند این‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم دلهره دارند اگر خوشحالی ‌‌‌‌‌‌‌دارند این‌ها هم خوشحالی دارند این (‌یفرحون لفزحنا و یحزنون لحزننا) یک اتحاد ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند یک وحدت ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند و این ‌وحدت اثر وجودی‌‌‌‌‌‌‌ دارد برای ‌‌‌‌‌‌‌این‌که بتوانیم این‌ وحدت را قوی‌‌‌‌‌‌‌تر کنیم با تعالیمی‌‌‌‌‌‌‌ که از حضرات معصومین ع به ما رسیده است یکی ‌‌‌‌‌‌‌از وجوهِ این ‌شدت دادن به این ‌وحدت این ‌است که ما خودمان‌‌‌‌‌‌‌‌ احساس کنیم در آن ‌‌‌‌‌‌‌‌شرایط هستیم وقتی‌‌‌‌‌‌‌احساس می‌‌‌‌‌‌‌کنیم برای این که از این ‌شرایط در امان ‌‌‌‌‌‌‌‌باشیم راحت تر باشد گشایش ایجاد شود یکی‌‌‌‌‌‌‌از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها این‌ است که به ما فرموده اند که در سختی‌‌‌‌‌‌‌ها صلوات خیلی ‌‌‌‌‌‌‌کارگشا است.
شریعتی:اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمد و آل محمد
حجت الاسلام عابدینی: اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمد و آل محمد. لذا پیشنهاد بنده به دوستان ‌‌‌‌‌‌‌‌مختلفی‌‌‌‌‌‌‌که قبلاً هم عرض کردیم ما سعی‌‌‌‌‌‌‌ کنیم همه‌ی‌‌‌‌‌‌‌ ما دریک ختم صلوات عظیم دیروز و پری‌‌‌‌‌‌‌روز هم الحمدلله شروع شده است دوستان ‌‌‌‌‌‌‌‌دیگر هم می‌‌‌‌‌‌‌توانند همین مسئله را پیگیری ‌بکنند کانال سمت خدا هم آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا بیشتر اشاره می‌‌‌‌‌‌‌شود هر کسی به هر مقداری ‌‌‌‌‌‌‌که می‌‌‌‌‌‌‌تواند به عهده بگیرد و صلوات را. این‌ صلوات یک رابطه برقرار کردن است و خدا را به امداد آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها بیشتر فرستادن است اگر ما مانع داریم خدا که مانع ندارد گشایش ایجاد کند نصربه رعب کند آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را برای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها فتح ایجاد کند خطورات آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را بهترین خطورات قرار دهد دشمنان ‌‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به پراکندگی‌‌‌‌‌‌‌ مبتلا بکند.
این‌ صلوات همه این‌کارها از عهده اش می‌‌‌‌‌‌‌آید ملائکه اش را با این ‌صلوات خدای‌‌‌‌‌‌‌ سبحان ‌‌‌‌‌‌‌‌به امداد آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها بفرستد پس همه ما سعی‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌کنیم با این‌ هر کدام به هر مقداری‌‌‌‌‌‌‌ بالاخره به خورده هم باید به زحمت خودمان را بیندازیم وقت بگذاریم نمی‌‌‌‌‌‌‌گوییم حالا ده تا  حداقل هر کسی‌‌‌‌‌‌‌ یک چیزی به عهده بگیرد احساس بکند جایی ‌‌‌‌‌‌‌که اگر امکان ‌‌‌‌‌‌‌‌داشت برود حاضر بود برود به عنوان یک ‌‌‌‌‌‌‌‌کمک و ایجاد وحدت که صلوات می‌‌‌‌‌‌‌تواند گشایش ایجاد کند باور هم بکنیم که خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان ‌‌‌‌‌‌‌‌همان‌‌‌‌‌‌‌‌ طوری ‌‌‌‌‌‌‌که به بنی‌‌‌‌‌‌‌اسرائیل از طریق موسی ‌‌‌‌‌‌‌ع  فرمود که هر گاه برای ‌‌‌‌‌‌‌شما سخت می‌‌‌‌‌‌‌شود با صلوات برمحمد و آل محمد گشایش ایجاد کنید.
آن‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله در مقابل این ‌بنی‌‌‌‌‌‌‌اسرائیل ظالمی‌‌‌‌‌‌‌ که حالا این ‌قسمت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها، ما نمی‌‌‌‌‌‌‌گوییم بنی‌‌‌‌‌‌‌اسرائیل همه ظالم هستند
شریعتی: یعنی ‌‌‌‌‌‌‌صهیونیست ها
حجت الاسلام عابدینی: ‌‌‌‌‌‌‌صهیونیست ها هستند ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان‌‌‌‌‌‌‌‌ امداد کند ازهمان ‌‌‌‌‌‌‌‌تعلیمی ‌‌‌‌‌‌‌که حضرت موسی‌‌‌‌‌‌‌ع فرمودند ما استمداد می‌‌‌‌‌‌‌کنیم ازهمان تعلیم با صلوات بر محمد و آل محمد آن‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله فلسطینی‌‌‌‌‌‌‌ها امداد بشوند و بتوانند در مقابل ظالمینی ‌‌‌‌‌‌‌که هفتاد سال خون این‌ها دارند می‌‌‌‌‌‌‌مکنند.
هر طوری ‌‌‌‌‌‌‌توانسته اند تا به حال به این‌ها کودک کُشی‌‌‌‌‌‌‌ کردند زن‌ها را آزار دادند جوان‌‌‌‌‌‌‌‌ها را گرفتند.
شریعتی: به مقدسات بی‌‌‌‌‌‌‌احترامی ‌‌‌‌‌‌‌کردند.
حجت الاسلام عابدینی: به مقدسات بی‌‌‌‌‌‌‌احترامی‌‌‌‌‌‌‌ کردند نه فقط در آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا بلکه در هر جایی ‌‌‌‌‌‌‌که دست آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها رسیده است این ‌کارها را کردند.
شریعتی: حالا هم دارند مظلوم نمایی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کنند.
حجت الاسلام عابدینی: حالا دیگر این ‌دیگرمسئله این ‌است که رسانه‌ها در دست این‌ها است و بعضی ‌‌‌‌‌‌‌ساده لوح‌ها هم با همین نگاه به مقطعی ‌‌‌‌‌‌‌است که یک پیروزی ‌‌‌‌‌‌‌این‌جا که عده ای ‌‌‌‌‌‌‌از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها کشته شده اند می‌کنند نمی‌‌‌‌‌‌‌بینند که هزاران‌‌‌‌‌‌‌‌ هزار فلسطینی‌ها ‌‌‌‌‌‌‌در مواقع مختلف به اَشّدِ وجه کشته شده اند الآن‌‌‌‌‌‌‌‌ هم که مثل یزید و شمر آب را بسته اند بر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها که این‌ها همه چه هست؟ خودش یک نمادی ‌‌‌‌‌‌‌است که این‌ها چیزی ‌‌‌‌‌‌‌که هیچ قاعده و قانون بین المللی ‌‌‌‌‌‌‌را هم بر‌نمی‌‌‌‌‌‌‌تابند.
ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان‌‌‌‌‌‌‌‌ روزبه روز ذلت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را (ضُربت علیهم الذلة و المسکنه) وعده خدا است که خدا وعده داده است که ذلت و مسکنت را بر این‌ها غالب می‌‌‌‌‌‌‌کند و دائم بر این‌ها زده است.
ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله بیشتر از این‌ ذلت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها آشکار شود
شریعتی: ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله.
حجت الاسلام عابدینی: این‌ یک نکته در رابطه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌با امداد ما با صلوات بود که باور بکنیم که این ‌همراهی ‌‌‌‌‌‌‌است.
شریعتی: و همراهی و همدلی ما با مجاهدان جبهه مقاومت
حجت الاسلام عابدینی: نکته دیگری ‌‌‌‌‌‌‌که دوستان‌‌‌‌‌‌‌‌ فرموده اند که دعای‌‌‌‌‌‌‌ مرزداران ‌‌‌‌‌‌‌‌را برای‌‌‌‌‌‌‌ ارتباط  خودمان، از خدای‌‌‌‌‌‌‌ سبحان‌‌‌‌‌‌‌‌ بخواهیم با این ‌دعا ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله امداد بیشتری‌‌‌‌‌‌‌ برای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها ایجاد کند این‌هم نکته خوبی ‌‌‌‌‌‌‌بود. بنده هم در ماشین وقتی ‌‌‌‌‌‌‌گفتند دیدم خیلی ‌‌‌‌‌‌‌نکته خوبی‌‌‌‌‌‌‌ است سعی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کنیم ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله در محضر امام سجاد ع با دعای مرزداران، منتهی ‌‌‌‌‌‌‌نه تفضیلاً با یک نگاه گذرا ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله در محضر ایشان ‌‌‌‌‌‌‌‌باشیم.
دعای‌‌‌‌‌‌‌ مرزداران ‌‌‌‌‌‌‌‌که الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌فلسطینی‌‌‌‌‌‌‌ها مرز ما هستند با این ‌صهیونیست‌ها. یعنی ‌‌‌‌‌‌‌با استکبار و صهیونیست مرز جلوی‌‌‌‌‌‌‌ ما این‌ها هستند که دارند مقابله می‌‌‌‌‌‌‌کنند محور مقاومت الآن‌‌‌‌‌‌‌‌ مرز آن، این‌ها هستند. لذا اهل ثغور و مرز داران‌‌‌‌‌‌‌‌ ما الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌فلسطینی‌‌‌‌‌‌‌ها هستند و با این‌ شجاعتی ‌‌‌‌‌‌‌و الهی‌‌‌‌‌‌‌یتی ‌‌‌‌‌‌‌که زده‌اند به دل صهیونیست‌ها و استکبار، انصافاً یک عزت و آبرویی‌‌‌‌‌‌‌ برای‌‌‌‌‌‌‌ کسی‌‌‌‌‌‌‌ که اهل ایمان ‌‌‌‌‌‌‌‌است ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند (سنلقی‌‌‌‌‌‌‌ فی‌‌‌‌‌‌‌ قلوب الذین کفروا الرعب ) خدای‌‌‌‌‌‌‌ سبحان ‌‌‌‌‌‌‌‌القاء می‌‌‌‌‌‌‌کند در دل کسانی‌‌‌‌‌‌‌ که اهل کفر هستند الرعب را. آنچنان ‌‌‌‌‌‌‌‌رعب که هزار نفر این‌ها در مقابل چند صد هزار نظامی‌‌‌‌‌‌‌ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها با تمام تجهیزات آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها، آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به آشوب و بحران ‌‌‌‌‌‌‌‌انداخته است به سردرگمی‌‌‌‌‌‌‌ مبتلا کرده است، این‌ نیست مگر این‌که (سنلقی ‌‌‌‌‌‌‌فی‌‌‌‌‌‌‌قلوب الذین کفروا الرعب بما اشرکوا باالله)، یعنی ‌‌‌‌‌‌‌به آنچه که این‌ها مشرک به خدا هستند و خدا باور نیستند، دنیا باور هستند صهیونیست‌ها خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان‌‌‌‌‌‌‌‌ هم القاء الرعب کرده است در وجود این‌ها و این نگاه الهی ‌‌‌‌‌‌‌را ما ببینیم که هر کدام از این ‌نیروهایی‌‌‌‌‌‌‌ که واقعاً به قصد شهادت رفته‌اند یعنی ‌‌‌‌‌‌‌برای ‌‌‌‌‌‌‌خودشان‌‌‌‌‌‌‌‌ عقبه‌ای ‌‌‌‌‌‌‌برای ‌‌‌‌‌‌‌بازگشت نمی‌‌‌‌‌‌‌بینند اما راضی‌‌‌‌‌‌‌ هم نیستند که فقط شهید بشوند.
به تعبیری ‌‌‌‌‌‌‌که امام سجاد ع می‌‌‌‌‌‌‌فرمایند: اگر هم قرار است به شهادت برسند در همین دعا یک پیروزی ‌‌‌‌‌‌‌و فتح ایجاد بشود و آن ‌‌‌‌‌‌‌‌پیروزی ‌‌‌‌‌‌‌و فتح ثمره‌ی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ مجاهدت این‌ها و شهادت این‌ها باشد که درهمین دعا ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله این ‌ثمرات جهانی‌‌‌‌‌‌‌ هم است منطقه‌ای ‌‌‌‌‌‌‌نیست و این ‌آثار باعث می‌‌‌‌‌‌‌شود که بسیاری ‌‌‌‌‌‌‌از طراحی‌‌‌‌‌‌‌های‌‌‌‌‌‌‌ گذشته که داشته‌اند این‌ها همه ملقی‌‌‌‌‌‌‌ شد. همه را بهم ریخت
شریعتی: بله به هم می‌ریزد
حجت الاسلام عابدینی:  و این ‌فقط دو کشور یا یک گروه و یک کشور نیست یک طراحی ‌‌‌‌‌‌‌جهانی ‌‌‌‌‌‌‌بود یک دستورالعمل کاری ‌‌‌‌‌‌‌جهانی‌‌‌‌‌‌‌را این‌ها با این ‌کارشان‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کردند
شریعتی:یعنی‌‌‌‌‌‌‌ در نظام عالم در واقع
حجت الاسلام عابدینی: درنظام عالم توانستند کاری‌‌‌‌‌‌‌ بکنند همه کشورها یا درکنار مظلومین باستند یا در کنار ظالمان ‌‌‌‌‌‌‌‌باشند.
یعنی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ دو‌دسته کردن که آن‌‌‌‌‌‌‌‌هم اساسش بر ظلم باشد حتی‌‌‌‌‌‌‌ تا جایی‌‌‌‌‌‌‌که خود صهیونیست‌ها بسیاری‌‌‌‌‌‌‌ از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها دارند اقرار می‌‌‌‌‌‌‌کنند که این‌کاری ‌‌‌‌‌‌‌که این‌ها کردند نتیجه هفتاد سال فشاری ‌‌‌‌‌‌‌بوده است و اذیتی ‌‌‌‌‌‌‌بوده است که ما کرده ایم و این‌ها منفجر شده اند در این‌کار.
یعنی ‌‌‌‌‌‌‌انفجاری ‌‌‌‌‌‌‌است که ما خودمان‌‌‌‌‌‌‌‌ باعث آن‌‌‌‌‌‌‌‌ بوده ایم طاقت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تمام شده است.
شریعتی: دیگر طاقت آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تمام شده است. بله
حجت الاسلام عابدینی: آن ‌‌‌‌‌‌‌‌وقتی ‌‌‌‌‌‌‌که می‌‌‌‌‌‌‌آیند نزد حضرت یکی‌‌‌‌‌‌‌ از انبیاء (الم تری ‌‌‌‌‌‌‌الی‌‌‌‌‌‌‌ بنی‌‌‌‌‌‌‌اسرائیلی‌‌‌‌‌‌‌ )که این‌ها مِن بَعد از موسی ‌‌‌‌‌‌‌بوده اند این‌ها وقتی می‌آیند ‌‌‌‌‌‌‌به موسی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌گویند: موسی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها همه چیز ما را گرفته اند زمین ما را گرفته اند، خانه های‌‌‌‌‌‌‌ما را گرفته اند، ما را بیرون کرده اند فلآن ‌‌‌‌‌‌‌‌کردند به حضرت موسی ‌‌‌‌‌‌‌همان ‌‌‌‌‌‌‌‌نبی ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌گویند همه این‌ها را گرفته اند. به ما اجازه بده یک جنگی ‌‌‌‌‌‌‌با این‌ها بکنیم و یک فرمانده تعیین بکنید وقتی‌‌‌‌‌‌‌آن ‌‌‌‌‌‌‌‌نبی ‌‌‌‌‌‌‌به آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌گوید اگر ‌‌‌‌‌‌‌فرمانده تعیین بشود می‌‌‌‌‌‌‌جنگید؟ این‌ها با تمام وجود می‌‌‌‌‌‌‌گویند چیزی ‌‌‌‌‌‌‌برای ‌‌‌‌‌‌‌از دست دادن دیگر نداریم، چیز دیگری ‌‌‌‌‌‌‌برای ‌‌‌‌‌‌‌از دست دادن نداریم هرچیزی‌‌‌‌‌‌‌ بوده است این‌ها از بین برده اند لذا تا تمام وجودمان ‌‌‌‌‌‌‌‌را. همین حالت الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌است که این‌ها همه چیز این‌ها را گرفته‌اند به طوری ‌‌‌‌‌‌‌که آب این‌ها در اختیار آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها است که اگر آب را ببندند این‌ها آب ندارند حالا خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان ‌‌‌‌‌‌‌‌امداد می‌‌‌‌‌‌‌کند بارش ایجاد شود اما این‌ها هم که وجدانی‌‌‌‌‌‌‌ ندارند. أَشدُّ عداوت للذین آمنوا چه کسانی‌‌‌‌‌‌‌هستند طبق تعبیرقرآن؟ همین صهیونیست‌ها هستند أَشدُّ عداوتاً للذین آمنوا هستند این‌ها خُب با این ‌نگاهی ‌‌‌‌‌‌‌که خود آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها مقرّند که فشارهای‌‌‌‌‌‌‌ ما بوده.
حالا ببینید در محضر دعای ‌‌‌‌‌‌‌بیست و هفتم صحیفه هستیم. دعای‌‌‌‌‌‌‌امام سجاد ع برای‌‌‌‌‌‌‌مرزداران.
شریعتی: دعای ‌‌‌‌‌‌‌حضرت برای ‌‌‌‌‌‌‌مرزداران.
حجت الاسلام عابدینی: ما آن‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله این‌ دعا را می‌‌‌‌‌‌‌کنیم خودمان ‌‌‌‌‌‌‌‌را با این‌ها، این‌ها را مرزداران‌‌‌‌‌‌‌‌ خودمان‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌دانیم.
شریعتی:  ( گُدا مرز ما عشق است    هر جا اوست آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا خاک ماست    سامرا، غزه، حلب، لبنان، چه فرقی‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کند؟)
حجت الاسلام عابدینی: بله احسنتم بارک الله احسنت چقدر زیبا.
در این‌جا به دو دسته می‌ماند قسمت اولی ‌‌‌‌‌‌‌که می‌‌‌‌‌‌‌فرماید حضرت، قسمت اول دروصف و مدح وامداد برای مومنانی ‌‌‌‌‌‌‌است که برای‌‌‌‌‌‌‌ مرز دارند می‌‌‌‌‌‌‌جنگند ومجاهدان‌‌‌‌‌‌‌‌. قسمت دوم این ‌دعا، در خلاصه نفرین و در چیز است برای‌‌‌‌‌‌‌مقابلان ‌‌‌‌‌‌‌‌این‌ها.
لذا ما از هر دو قسمت ‌‌‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله امداد می‌‌‌‌‌‌‌گیریم خدا را، از خدا امداد می‌‌‌‌‌‌‌گیریم کمک کند برای ‌‌‌‌‌‌‌این ‌مرزداران ‌‌‌‌‌‌‌‌ما و دشمنان‌‌‌‌‌‌‌‌ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها ضعیف و ضعیف تر قراردهد.
شریعتی: الهی‌‌‌‌‌‌‌آمین. ان شاءالله
حجت الاسلام عابدینی: من با یک مرور اجمالی ‌‌‌‌‌‌‌با صلوات هم شروع می‌‌‌‌‌‌‌کنم.
شریعتی: بفرمایید. اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمدٍ و آله.
حجت الاسلام عابدینی: اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمدٍ  وآله. می‌‌‌‌‌‌‌فرماید خدایا ثغور مسلمین را به عزت تو حفظ کن یعنی ‌‌‌‌‌‌‌ما از تو می‌‌‌‌‌‌‌بینیم تو قدرت داری ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تمام عزت شان‌‌‌‌‌‌‌‌ به سلاح شان‌‌‌‌‌‌‌‌ است تمام عزت شان ‌‌‌‌‌‌‌‌این ‌است که اگر اسرائیل در مقابل یک گروه حماس کم بیاورد یا مقاومت کم بیاورد به آمریکایش پناهنده شود حداکثرش می‌شود آن‌‌‌‌‌‌‌‌هم منافع خود را دارد همیشه صلاح نمی‌‌‌‌‌‌‌داند که در این‌جا ‌ها حضور پیدا کند تا جایی‌‌‌‌‌‌‌که به نفع او باشد. اما، ما چه کسی‌‌‌‌‌‌‌را داریم؟ ما خدا را داریم. (اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمدٍ و آله و حصّن ثغورالمسلمین بعزّتک). که همه عزت‌ها به نگاه به عزت تو هیچ هستند (هوالقاهر فوق عباده.أن‌‌‌‌‌‌‌‌العزة لله جمیعا). همه عزت برای تو است چه کسی هست که مقابل عزت تو بگوید ما هم عزیزیم کدام عزت است در مقابل عزت تو
شریعتی: قویٌ عزیز
حجت الاسلام عابدینی: ببین چقدر زیبا است که از اول با تابلوی عزیز حق وارد می شود که جنگ مظهر عزت حق است که ورود پیدا می‌‌‌‌‌‌‌کند این ‌تابلو (حصّن ثغورالمسلمین بعزتک و ایّد حماتها بقوتک). این‌هم قوی‌‌‌‌‌‌‌اش که با قوت تو خدایا این حمات و مجاهدین ما را حفظ کن. (و أسبغ عطایاهم من جدتک). تو بهترین عطاهایت را از آنچه که تو داری ‌‌‌‌‌‌‌نمی‌‌‌‌‌‌‌گوییم این،‌آن، آنی‌‌‌‌‌‌‌که تو داری ‌‌‌‌‌‌‌آنی‌‌‌‌‌‌‌که تو داری ‌‌‌‌‌‌‌همه چیز را تو داری ‌‌‌‌‌‌‌تو می‌‌‌‌‌‌‌دانی ‌‌‌‌‌‌‌چه چیز برای ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌نیاز است خدایا بهترینش را هم برای ‌‌‌‌‌‌‌مجاهدین‌شان‌‌‌‌‌‌‌‌ هم خانواده‌هایشان ‌‌‌‌‌‌‌‌هم در حقیقت مستضعفین شان ‌‌‌‌‌‌‌‌که الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌تحت بمباران‌‌‌‌‌‌‌‌های‌‌‌‌‌‌‌ این‌ ظالمان ‌‌‌‌‌‌‌‌قرار گرفته‌اند بعد دنبالش، خدایا، دوباره صلوات می‌‌‌‌‌‌‌فرستد که می‌‌‌‌‌‌‌فرماید (اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمد و آله و کثّرعدّتهم)خدایا طوری‌‌‌‌‌‌‌ کن که این‌ها کثیر بشوند حالا این ‌کثیر شدن دو گونه است؛ یکی ‌‌‌‌‌‌‌این‌که همین مقداری‌‌‌‌‌‌‌ که جهان ‌‌‌‌‌‌‌‌به سمت این‌ها میل پیدا می‌‌‌‌‌‌‌کند و پشتیبان ‌‌‌‌‌‌‌‌این‌ها می‌‌‌‌‌‌‌شود این‌هم یک کثّر عدّتهم است فقط  کثرت عده آنی‌‌‌‌‌‌‌که در میدان ‌‌‌‌‌‌‌‌حاضر است، نیست.
آن کسی ‌‌‌‌‌‌‌که هم در عقب است از این ‌پشتیبانی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کند هم شامل می‌‌‌‌‌‌‌شود.
شریعتی: قلباً تاییدشان‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌کند.
حجت الاسلام عابدینی: بله دیگرلذا هر چقدر ما بتوانیم کاری ‌‌‌‌‌‌‌بکنیم که به اصطلاح آن ‌‌‌‌‌‌‌‌جهاد تبیین باعث بشود که پشتیبان‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتری ‌‌‌‌‌‌‌پیدا بشود برای‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها، ما این ‌دعا را، خدا ما را هم ابزار اجابت قرارداده است. که کثّر عدّتهم خدایا ما را هم در آن‌‌‌‌‌‌‌‌ طریق قرار بده توآن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را کثیر قرار بده دل های‌‌‌‌‌‌‌ ما را هم به پشتیبانی ‌‌‌‌‌‌‌او و ایجاد پشتیبانی‌‌‌‌‌‌‌ برای آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تو قرار بده تا این‌ عقبه دیده بشود فکر نکنند فقط یک غزّه است. ببینند غزّه، لبنان ‌‌‌‌‌‌‌‌هست به اصطلاح سوریه هست عراق هست ایران‌‌‌‌‌‌‌‌ هست یمن هست همه کشورهای ‌‌‌‌‌‌‌اسلامی‌‌‌‌‌‌‌ بلکه همه مظلومین هستند منتهی ‌‌‌‌‌‌‌اگر منع حضور دارند منع رابطه‌ی‌‌‌‌‌‌‌ دل که ندارند منع پشتیبانی‌‌‌‌‌‌‌ که ندارند آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها ببینند که این‌عقبه تا این ‌مقدار کشیده شده است لذا جرعت طرف مقابل هم به همین نسبت می‌‌‌‌‌‌‌آید پایین تر وقتی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌بیند که این‌عقبه قوی ‌‌‌‌‌‌‌است فقط با یک عدّه‌ی‌‌‌‌‌‌‌ محصور درطرف نیست.
بعد می‌‌‌‌‌‌‌فرماید که (واشحذ أسلحتهم)، اسلحه‌های ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها سلاح این‌ها را تیز قرار بده. ببینید این ‌سلاحی ‌‌‌‌‌‌‌که این‌ها زحمت کشیده‌اند با همه محرومیت‌ها و محاصره چقدر توانسته‌اند وقت شان‌‌‌‌‌‌‌‌ را سرمایه‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌را آن‌‌‌‌‌‌‌‌ خطراتی ‌‌‌‌‌‌‌را که با همه محاصره این ‌همه اسلحه را بتوانند چکار کنند؟ تولید کنند
شریعتی: تدارک ببینند
حجت الاسلام عابدینی: و تدارک ببینند و آماده کنند با یک شدت و قوتی ‌‌‌‌‌‌‌که این‌ها برای‌‌‌‌‌‌‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌قابل باور نبود واین همان اشحذ أسلحتهم است که این‌ تیز بودن این ‌توانی ‌‌‌‌‌‌‌که یک دفعه یکصد موشک با هم پرتاب بشود این ‌از همان‌‌‌‌‌‌‌‌ مصادیق واشحذ أسلحتهم است که این‌ تیز شدن است تاثیرگذاری‌‌‌‌‌‌‌ است برّایی ‌‌‌‌‌‌‌است. بُرّایی ‌‌‌‌‌‌‌فقط به این ‌نیست که بزنی ‌‌‌‌‌‌‌گلوی ‌‌‌‌‌‌‌کسی‌‌‌‌‌‌‌ را بُرّایی ‌‌‌‌‌‌‌به این ‌است که رعب ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند ترس ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند
شریعتی: کارخودش را می کند
حجت الاسلام عابدینی: کار نهایی‌‌‌‌‌‌‌اش را انجام می‌‌‌‌‌‌‌دهد.
(واحرس حوزتهم)، خدایا تو نگهبان ‌‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ حوزه عملیات این‌ها باش چون آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها متکی به چشم های‌‌‌‌‌‌‌الکترونیکی‌‌‌‌‌‌‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌و متکی ‌‌‌‌‌‌‌به پهباد‌هایشان ‌‌‌‌‌‌‌‌و ‌‌‌‌‌‌‌به ماهواره یشان ‌‌‌‌‌‌‌‌و تمام دستگاه‌های ‌‌‌‌‌‌‌اطلاعاتی‌‌‌‌‌‌‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌هستند ولی این‌ها که در ضعفی ‌‌‌‌‌‌‌در یک جهت هستند اما خدا دارند در عین حال که امکاناتی ‌‌‌‌‌‌‌فراهم کرده اند خیلی‌‌‌‌‌‌‌هم عالی‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرده اند اما خدایا تو واحرس حوزتهم. چقدر این‌رابطه با خدا اگر انسان ‌‌‌‌‌‌‌‌باور بکند، دیدم یک کلیپی ‌‌‌‌‌‌‌از کلیپ را نمی‌‌‌‌‌‌‌دانم فارسی ‌‌‌‌‌‌‌آن ‌‌‌‌‌‌‌‌را چه می‌‌‌‌‌‌‌گویند. یک به اصطلاح فیلم کوتاهی ‌‌‌‌‌‌‌از سید حسن کلماتش را گذاشته بودند خیلی‌‌‌‌‌‌‌زیبا بود می‌‌‌‌‌‌‌گفت وقتی‌‌‌‌‌‌‌که خیلی‌‌‌‌‌‌‌ سخت شده بود در جوانی ‌‌‌‌‌‌‌آمده بودم خدمت آقا در جوانی ‌‌‌‌‌‌‌که عرض کردم آقا خیلی ‌‌‌‌‌‌‌سخت شده است من اگریک نفر باشد مسئولیت را به عهده بگیرد من نائب او باشم کمکش باشم.
شریعتی: پشتیبانی‌‌‌‌‌‌‌ کنم.
حجت الاسلام عابدینی: پشتیبانی‌‌‌‌‌‌‌ کنم از او. آقا فرموده بودند که پس اگر قرار باشد مصیبت‌ها سختی‌‌‌‌‌‌‌ها کسی ‌‌‌‌‌‌‌را از میدان ‌‌‌‌‌‌‌‌براند من چه بگویم که این‌همه ‌مصیبت و سختی‌‌‌‌‌‌‌ بوده است و گذرانده‌ایم. هرموقع دیدی‌‌‌‌‌‌‌ این طوری است، این‌نکته است، هر موقع دیدی‌‌‌‌‌‌‌ خیلی ‌‌‌‌‌‌‌سخت شد یک وقتی ‌‌‌‌‌‌‌را خلوت کن با خودت ده دقیقه یک ربعی ‌‌‌‌‌‌‌را خلوت کن خودت با خدا در یک اتاقی ‌‌‌‌‌‌‌همه مشکلات را به خدا بگو باور هم بکن او قدرت دارد باور هم بکن او قوی ‌‌‌‌‌‌‌است هم عزیز است هم حکیم است هم علیم است می‌‌‌‌‌‌‌داند قدرت هم دارد اهل جود و بخشش هم هست منعی‌‌‌‌‌‌‌ هم ندارد برای‌‌‌‌‌‌‌ اعمال قدرتش.
شریعتی: از دست او برمی‌‌‌‌‌‌‌آید.
حجت الاسلام عابدینی: از دست او برمی‌‌‌‌‌‌‌آید هیچ چیز هم مانع او نیست به این ‌باور برو و بگو بعد او می‌‌‌‌‌‌‌گفت من از آن ‌‌‌‌‌‌‌‌موقع این ‌را بارها تجربه کرده ام و نتیجه‌اش را دیده‌ام و به تمام کسانی ‌‌‌‌‌‌‌که با من مرتبط بوده اند این‌ را گفته‌ام و آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم تجربه کرده‌اند. در هر صحنه که خیلی ‌‌‌‌‌‌‌سخت شد برویم پیش خدا برویم. حالا امام سجاد ع دارد ما را می‌‌‌‌‌‌‌برد پیش خدا می‌‌‌‌‌‌‌گوید اگرمی‌‌‌‌‌‌‌بینید جریانی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌بینید در نظام عالمی‌‌‌‌‌‌‌ قدرتمند‌ها مستکبران‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند پشتیبانی ‌‌‌‌‌‌‌از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌کنند نترسید ما خدا داریم تمام آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها همه هرچه هستند (همه هرچه هستند از آن ‌‌‌‌‌‌‌‌کم‌ترند — که با هستی‌‌‌‌‌‌‌اش نام هستی‌‌‌‌‌‌‌برند — چو سلطان‌‌‌‌‌‌‌‌ عزت عَلَم برکشد — جهان ‌‌‌‌‌‌‌‌سر به جیب عدم درکشد).
چه کسی‌‌‌‌‌‌‌ هستند این‌ها استکبار چه چیزی ‌‌‌‌‌‌‌هست آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا صهیونیست چه چیز است آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا وقتی ‌‌‌‌‌‌‌خدا در کار است این‌ها نمونه‌اش را نشان‌‌‌‌‌‌‌‌ دادند با باور به خدا راه افتاده‌اند رفته‌اند یک جایی ‌‌‌‌‌‌‌که با محاسبه عقلایی‌‌‌‌‌‌‌ سازگار نیست واقعا اگر بخواهی‌‌‌‌‌‌‌ دودوتا چهارتا بکنی
شریعتی: نمیشود ‌‌‌‌‌‌‌جور در نمی‌‌‌‌‌‌‌آید
حجت الاسلام عابدینی : آن‌‌‌‌‌‌‌‌هم با همه حصرها امکانات این ‌بتواند ازاین‌جا با یک موتوری ‌‌‌‌‌‌‌با این‌چیزها که پرواز می‌‌‌‌‌‌‌کند پاراگرایدورها حرکت کنند چه چیزی‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌توانند همراهشان‌‌‌‌‌‌‌‌ ببرند یک سلاح سبک ببری ‌‌‌‌‌‌‌در مقابل تانک و هواپیما و توپ خانه و نمی‌‌‌‌‌‌‌دانم تمام اسلحه‌های‌‌‌‌‌‌‌ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها. بروی ‌‌‌‌‌‌‌و موفقیت هم پیدا کنی‌‌‌‌‌‌‌ و آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم سردرگم شوند و این‌ مگراین‌که نصر خدا بوده غیر از این ‌هیچ راهی‌‌‌‌‌‌‌ ندارد امداد خدا بوده هیچ راهی‌‌‌‌‌‌‌ندارد.
شریعتی: آن‌‌‌‌‌‌‌‌گونه که هشت سال در جنگ خودمان ‌‌‌‌‌‌‌‌دیده ایم.
حجت الاسلام عابدینی: ما در جنگ خودمان ‌‌‌‌‌‌‌‌دیده ایم بله. دنبالش می‌‌‌‌‌‌‌فرماید (وأَلّف جمعهم) خدایا جمع این‌ها را تالیف‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌را به هم بیشتر کن هرچقدر مومنان‌‌‌‌‌‌‌‌ با هم در تالیف قلوب بیشتری ‌‌‌‌‌‌‌رحمت بیشتری‌‌‌‌‌‌‌ باشند این ‌باعث می‌‌‌‌‌‌‌شود دشمن به تفرق بیشتری‌‌‌‌‌‌‌ مبتلا می‌‌‌‌‌‌‌شود راه این‌که دشمن بتواند غلبه کند بر مومنان ‌‌‌‌‌‌‌‌این ‌است که بین این‌ها چه ایجاد کند؟
شریعتی:تفرقه.
حجت الاسلام عابدینی: تفرقه ببینید اسباط بنی‌‌‌‌‌‌‌اسرائیل چرا تحت ظلم کامل فرعون قرار گرفتند؟ چون ازهمین اسباط دوازده گانه که باید موید هم باشند از یک پدر بودند همین دوازده فرزند ولی‌‌‌‌‌‌‌ همین‌ها را سبب چه کرد؟ نوادگان ‌‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را در مقابل هم قرار داد. منافع هر کدام، لذا وقتی‌‌‌‌‌‌‌ این‌طور شدند  صرفهم عنهم لیبتلیهم آیه قرآن می فرماید وقتی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها از دشمنی‌‌‌‌‌‌‌ دشمن منصرف شدند به خودشان ‌‌‌‌‌‌‌‌پرداختند و اختلافاتشان ‌‌‌‌‌‌‌‌صرفهم از دشمنشان، ‌‌‌‌‌‌‌‌لیبتلیهم، مبتلا شدند.
اگرما کاری ‌‌‌‌‌‌‌که امام کرد یک کار عظیمی ‌‌‌‌‌‌‌بود یک پرچم دشمنی‌‌‌‌‌‌‌ را برافراشت که آن‌‌‌‌‌‌‌‌ پرچم دشمنی ‌‌‌‌‌‌‌باعث شد نیروهای‌‌‌‌‌‌‌ خودی ‌‌‌‌‌‌‌در مقابل آن‌‌‌‌‌‌‌‌ پرچم دشمنی‌‌‌‌‌‌‌ که برافراشته بود شیطان‌‌‌‌‌‌‌‌ بزرگ، کنار هم وحدت پیدا کردند.
شریعتی: می شوند صف واحد.
حجت الاسلام عابدینی: چون دشمنی ‌‌‌‌‌‌‌دشمن را دیدند خیلی ‌‌‌‌‌‌‌تعبیر دقیقی ‌‌‌‌‌‌‌است هرگاه کسانی‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال این ‌بودند دشمنی ‌‌‌‌‌‌‌دشمن را ضعیف کنند نشان ‌‌‌‌‌‌‌‌بدهند نه نیست نشان ‌‌‌‌‌‌‌‌بدهند نه بابا این‌ها توّهم است توطئه است توطئه نیست هرچقدر خواستند او را رنگ و لعاب بزنند که این‌ حقوق بشری ‌‌‌‌‌‌‌است این ‌اهل آزادی ‌‌‌‌‌‌‌است این ‌باعث شد ما به خودمان بیشتر‌‌‌‌‌‌‌‌اختلافاتمان‌‌‌‌‌‌‌‌ چه بشود؟ پررنگ شود.لذا آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها یک کار حساب شده دارند به اصطلاح توسط آن ‌‌‌‌‌‌‌‌کسانی ‌‌‌‌‌‌‌که در رأس آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها هستند دارند انجام می‌‌‌‌‌‌‌دهند شاید خودشان‌‌‌‌‌‌‌‌ هم نفهمند.
دشمنی ‌‌‌‌‌‌‌دشمن را که امام برافراشته کرد خدای‌‌‌‌‌‌‌ سیحان‌‌‌‌‌‌‌‌ از ابتدا که آدم را خَلق کرد از ابتدا همان‌‌‌‌‌‌‌‌جا تمرّد شیطان ‌‌‌‌‌‌‌‌ایجاد شد نه از بعدها تا بگوید دشمنی‌‌‌‌‌‌‌ دشمن از همان‌‌‌‌‌‌‌‌جای خلقت ‌‌‌‌‌‌‌اولیه است تا ببیند پررنگ إن‌‌‌‌‌‌‌‌هذا عدّواً و لزوجک این ‌دشمن تو و زوج تو است حواستان ‌‌‌‌‌‌‌‌به آن‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد.
شریعتی: حالا آدم غصه می‌‌‌‌‌‌‌خورد که خیلی‌‌‌‌‌‌‌ها در باطل‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌متحد هستند و همدل ولی ‌‌‌‌‌‌‌ما در حق متفرق هستیم.
حجت الاسلام عابدینی: الحمدلله خیلی ‌‌‌‌‌‌‌تفاوت کرده است اما خب یک عده ای‌‌‌‌‌‌‌ ممکن است که این ‌تفرق‌ها حیف است یعنی ‌‌‌‌‌‌‌ندیدن این‌که دشمن حتی‌‌‌‌‌‌‌ به این‌ها هم دست اگردست پیدا کند رحم نخواهد کرد یعنی‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها هم آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا عزتی ‌‌‌‌‌‌‌ندارند.
شریعتی: ندارند بله.
حجت الاسلام عابدینی: یعنی‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها هم آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا عزتی ‌‌‌‌‌‌‌ندارند اگر او قدرتی ‌‌‌‌‌‌‌پیدا بکند در عین حال می‌‌‌‌‌‌‌فرماید خدایا ألّف جمعهم خدایا وحدت بین این‌ها را شدت بده هر چقدر وحدت بین این‌ها شدت پیدا بکند آن‌‌‌‌‌‌‌‌الاهیت رحمانیت حق بیشتر نازل می‌‌‌‌‌‌‌شود نصرت حق بیشتر نازل می‌‌‌‌‌‌‌شود لذا این‌ درس برای ‌‌‌‌‌‌‌ما هم هست هر چقدر این ‌وحدت ما بیشتر بشود، و دبّرأمرهم، خدا تدبیر امر این‌ها را تو به عهده بگیر(و واتر بین میرهم) خدایا آن‌‌‌‌‌‌‌‌ غذاهای ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها آذوقه این‌ها توشه این‌ها را خدایا برای‌‌‌‌‌‌‌شان‌‌‌‌‌‌‌‌ راحت قرار بده متواتر و پشت سرهم قرار بده که مشکل برای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشود در این‌ مسئله که این‌ها خیلی‌‌‌‌‌‌‌ الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌لازمه برای ‌‌‌‌‌‌‌این‌که تحت محاصره هم هستند و (توحّد بکفایة مُوءنهم)، تو کفایت مُوءنه‌ی‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها را تو خودت فقط برعهده بگیر الهی‌‌‌‌‌‌‌ آمین خدایا خودت کفایت مُوءنه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌همه ما را و در حقیقت اهالی‌‌‌‌‌‌‌ غزّه را که الآن‌‌‌‌‌‌‌‌ در یک محاصره‌ی‌‌‌‌‌‌‌ شدید هستند خودت بر عهده بگیر.
شریعتی: الهی آمین
حجت الاسلام عابدینی: (واعضدهم بالنصر)، تو امدادشآن‌‌‌‌‌‌‌‌ کن کمک‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌کن با نصر، نصر خدا یک نصر همه جانبه است هم قلوب مومنین تثبیت می‌‌‌‌‌‌‌شود در نصر از یک سو، هم رعب در قلوب دشمنان‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌افتد از یک سو، اختلاف در جبهه دشمن ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود که الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌بینیم از یک سو، ائتلاف و وحدت در لشکر مومنان ‌‌‌‌‌‌‌‌ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود از یک سو،  هوا و مکان ‌‌‌‌‌‌‌‌و زمین و زمان ‌‌‌‌‌‌‌‌همه این‌ها مویّد می‌‌‌‌‌‌‌شوند گاهی‌‌‌‌‌‌‌ برای‌‌‌‌‌‌‌ اعضاد حق، چون همه چه هستند؟ جنود حق هستند.
شریعتی: عالَم به نصرت‌شان.
حجت الاسلام عابدینی: عالم به نصرت شان ‌‌‌‌‌‌‌‌قیام خواهد کرد لذا می‌‌‌‌‌‌‌بینید که این‌ها گم می‌‌‌‌‌‌‌کنند این‌ها را نمی‌‌‌‌‌‌‌توانند پیدا کنند این‌ها را این‌ها کجا هستند؟ همه عالم با این‌ها همراه می‌‌‌‌‌‌‌شود. این‌هم خلاصه از خدا این ‌را می‌‌‌‌‌‌‌خواهیم.
وأعنهم بالصّبر، البته صبر هم در این ‌راه خیلی ‌‌‌‌‌‌‌سخت است.
شریعتی:کار سختی ‌‌‌‌‌‌‌است.
حجت الاسلام عابدینی: که ببیند دارد در جبهه‌اش می‌‌‌‌‌‌‌جنگد،ِ زن و بچه‌اش دارند آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا زیر بمباران ‌‌‌‌‌‌‌‌او از بین می‌‌‌‌‌‌‌روند شهید می‌‌‌‌‌‌‌شوند خیلی ‌‌‌‌‌‌‌سخت است که این‌ دلش برنگردد. این ‌بایستد در جبهه‌اش. بگوید اگر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم شهید شدند خدایا تو به من صبر بده اگر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم دارند سختی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌بینند خدایا تو به من صبربده تا عزت مومنان ‌‌‌‌‌‌‌‌را برگردانم.
چقدر این‌ها زیباست اصلاً انگار امام سجاد ع صحنه را دارد می‌‌‌‌‌‌‌بیند با این‌ صحنه آن ‌‌‌‌‌‌‌‌هم امام سجاد که در دورانی‌‌‌‌‌‌‌ بوده است که
شریعتی: حاج آقا همیشه این‌جبهه بوده است دیگر؟
حجت الاسلام عابدینی: همیشه بوده است منتهی ‌‌‌‌‌‌‌گاهی‌‌‌‌‌‌‌ خیلی‌‌‌‌‌‌‌آشکار و
شریعتی:
حجت الاسلام عابدینی: واضح می‌‌‌‌‌‌‌شود. (والطف لهم فی‌‌‌‌‌‌‌المکر)، خدایا برای‌‌‌‌‌‌‌این‌ها آن‌‌‌‌‌‌‌‌کارها نقشه‌هایی ‌‌‌‌‌‌‌که می‌‌‌‌‌‌‌خواهند تهیه کنند را برای ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها لطیف قرار بده راحت قرار بده کمک شان ‌‌‌‌‌‌‌‌کن در نقشه‌شان‌‌‌‌‌‌‌‌ دقیق‌ترین نقشه‌ها را بتوانند تهیه کنند. بعد می‌‌‌‌‌‌‌فرماید که دوباره صلوات می‌‌‌‌‌‌‌فرستد که اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمد و آله، و عرَّفهم ما یجهلون، خدایا بالاخره هیچ کس علم مطلق ندارد ما نمی‌‌‌‌‌‌‌دانیم که گاهی‌‌‌‌‌‌‌ از این‌طرف می‌‌‌‌‌‌‌خواهیم برویم نمی‌‌‌‌‌‌‌دانیم از آن‌‌‌‌‌‌‌‌طرف می‌‌‌‌‌‌‌خواهیم برویم نمی‌‌‌‌‌‌‌دانیم کدام آن‌‌‌‌‌‌‌‌نتیجه را گاهی‌‌‌‌‌‌‌بیشتر ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند بخصوص در یک جایی‌‌‌‌‌‌‌که انسان‌‌‌‌‌‌‌‌ کشیده می‌‌‌‌‌‌‌شود به مسیری‌‌‌‌‌‌‌ که از ابتدا گاهی‌‌‌‌‌‌‌ پیش بینی ‌‌‌‌‌‌‌نشده بوده، می‌‌‌‌‌‌‌گوید خدایا عرَّفهم ما یجهلون برای ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها یک کاری ‌‌‌‌‌‌‌کن همه چیزرا ‌‌‌‌‌‌‌روشن بهترین آن‌‌‌‌‌‌‌‌را که نمی‌‌‌‌‌‌‌دانند هم برای‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها چه بشود؟ آشکار بشود و معرفت پیدا کنند.
و علَّمهم ما لا یعلمون، حتی‌‌‌‌‌‌‌ آن ‌‌‌‌‌‌‌‌چیزهایی ‌‌‌‌‌‌‌که امکان‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشت حتی ‌‌‌‌‌‌‌به توسط  تمام نفوذی ‌‌‌‌‌‌‌که داشتند امکان ‌‌‌‌‌‌‌‌نداشت راه پیدا کنند، علَّمهم ما لا یعلمون، آن‌‌‌‌‌‌‌‌چیزی ‌‌‌‌‌‌‌را که نمی‌‌‌‌‌‌‌دانستند هم به آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تعلیم بده.  تمام این‌ها جنگ است دیگر در نظام جنگ است. و بصَّرهم ما لا یبصرون، خدایا اگر دشمن با چشم های‌‌‌‌‌‌‌ مصنوعی ‌‌‌‌‌‌‌و ماهواره‌هایش، نمی‌‌‌‌‌‌‌دانم همه این‌ها دارد این‌ها را زیر نظر دارد تو چشم این‌ها باش تو چشم این‌ها را به چیزی ‌‌‌‌‌‌‌باز کن که بصَّرهم ما لا یبصرون، آن‌‌‌‌‌‌‌‌چیزی ‌‌‌‌‌‌‌که با چشم عادی ‌‌‌‌‌‌‌دیده نمی‌‌‌‌‌‌‌شود برای‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها دیده شدنی ‌‌‌‌‌‌‌باشد.که آدم گاهی یک صحنه را می‌‌‌‌‌‌‌تواند ببیند می‌‌‌‌‌‌‌فهمد که از این‌ طرف نباید برود از آن‌‌‌‌‌‌‌‌کار نباید بکند این ‌چشمی ‌‌‌‌‌‌‌است که خدای‌‌‌‌‌‌‌ سبحان
شریعتی: و این ‌اتکاء و این ‌توکل به قدرت لایزال حق با تمام آن‌‌‌‌‌‌‌‌ عظمتش چقدر از انسان‌‌‌‌‌‌‌‌ کوه می‌‌‌‌‌‌‌سازد.
حجت الاسلام عابدینی: کوه می‌‌‌‌‌‌‌سازد،اصلاً یک وجود دیگری‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود یعنی‌‌‌‌‌‌‌ آدم در صحنه که الآن‌‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌بیند باور که کرد احساس می‌‌‌‌‌‌‌کند که دیگر غم ندارد دیگر تزلزل ندارد دیگر ترس ندارد می‌‌‌‌‌‌‌شود شهید سلیمانی، تیرکه می‌‌‌‌‌‌‌آید تیر برای ‌‌‌‌‌‌‌این ‌انگار نیست دشمن با تمام دشمنی‌‌‌‌‌‌‌اش وقتی ‌‌‌‌‌‌‌جلوی ‌‌‌‌‌‌‌او است اصلاً احساس ترس ندارد چون باور به خدا دارد آن‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌شود اوج آن‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌شود اوج آن‌‌‌‌‌‌‌‌که این ‌باور است. بعد دنبالش اللهم صل علی‌‌‌‌‌‌‌محمد وآله، و أنسهم عند لقائهم العدوَّ ذکر دنیاهم الخدّاعة، خدایا حیله‌های‌‌‌‌‌‌‌ دنیا محبت دنیا که خیلی‌‌‌‌‌‌‌ خدّاعه است بر اهل خود از دنیا. وقتی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها در میدان ‌‌‌‌‌‌‌‌جنگ هستند آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها از دل هایشان‌‌‌‌‌‌‌‌ پاک کن که نماند که وسوسه‌های ‌‌‌‌‌‌‌او که چکارکنم بمانم این‌ها از این‌ها دورکن که محبت دنیا هیچ گونه در دل این‌ها قرار نگیرد که این‌ها با شجاعت کامل ماموریت خود را انجام بدهند.
بعد می‌‌‌‌‌‌‌فرماید بله، وامح عن قلوبهم خطرات المال الفتون، آن ‌‌‌‌‌‌‌‌خطوراتی ‌‌‌‌‌‌‌که اموال انسان، اولاد انسان‌‌‌‌‌‌‌‌ در دل انسان ‌‌‌‌‌‌‌‌ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند که محبت، خیلی‌‌‌‌‌‌‌سخت است گسستن از این‌که ببیند همه چیزش را دارند از بین می‌‌‌‌‌‌‌برند
شریعتی: دلبستگی، عُلقه هایی‌‌‌‌‌‌‌ که هست. بله
حجت الاسلام عابدینی: دلبستگی، عُلقه هایی ‌‌‌‌‌‌‌که هست خدایا این‌ها را آن‌‌‌‌‌‌‌‌لحظه‌ها ازدل این‌ها دور کن تا فقط و فقط به آن ‌‌‌‌‌‌‌‌ماموریتی ‌‌‌‌‌‌‌که دارند فکر بکنند تا فقط بصیرتشان‌‌‌‌‌‌‌‌ در آن‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد.
بعد همین طور ادامه دارد این ‌به اصطلاح خیلی‌‌‌‌‌‌‌ زیبا است. من چون می‌‌‌‌‌‌‌ترسم به اصطلاح فرصت بگذرد، اللهم افلل بذلک عدَّوهم ، حالا شروع می‌‌‌‌‌‌‌کند در مقابل آن ‌‌‌‌‌‌‌‌دشمنانش را اللهم افلل بذلک عدَّوهم خدایا دشمنشان ‌‌‌‌‌‌‌‌را عاجز کن دشمنشان ‌‌‌‌‌‌‌‌را سست کن اللهم افلل بذلک عدَّوهم، فراری ‌‌‌‌‌‌‌بده الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌این‌ها فرار کرده اند، واقعاً عجیب است این‌ها دور از جای‌‌‌‌‌‌‌ خودشان‌‌‌‌‌‌‌‌ هستند فلسطینی‌‌‌‌‌‌‌ها، آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها درمکان ‌‌‌‌‌‌‌‌خودشان ‌‌‌‌‌‌‌‌هستند، نمی‌‌‌‌‌‌‌دانند با این‌ها چگونه برخورد کنند، گاهی‌‌‌‌‌‌‌ از این ‌شهرک گاهی ‌‌‌‌‌‌‌از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرک از این ‌پادگان‌‌‌‌‌‌‌‌ گاهی ‌‌‌‌‌‌‌از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ پادگان‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها سر در می‌‌‌‌‌‌‌آورند و این‌ها برای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها خیلی ‌‌‌‌‌‌‌اللهم افلل بذلک عدَّوهم وأقلم عنهم اظفارهم و فرّق بینهم و بین أسلحتهم، خدایا، وأقلم عنهم اظفارهم، ناخن های ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را قلم کن، یعنی‌‌‌‌‌‌‌چه؟ در قرآن ‌‌‌‌‌‌‌‌یک آیه زیبایی‌‌‌‌‌‌‌ است اگرکه من یادداشت کرده باشم، این ‌آیه زیبا می‌‌‌‌‌‌‌فرماید که اذ یوحی ‌‌‌‌‌‌‌ربُّک الی ملائکه، خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان ‌‌‌‌‌‌‌‌به ملائکه وحی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کند در جنگ اُحد است که إنّی‌‌‌‌‌‌‌معکم فثبت الذین آمنوا، من با شما هستم به ملائکه می‌‌‌‌‌‌‌گوید شما چکار بکنید امداد بکنید تثبیت بکنید اهل ایمان ‌‌‌‌‌‌‌‌را.
ساُلقی ‌‌‌‌‌‌‌فی‌‌‌‌‌‌‌ قلوب الذین کفروا الرّعب، شما مومنان ‌‌‌‌‌‌‌‌را امداد کنید من هم خودم خدا می‌‌‌‌‌‌‌فرماید متکفل می‌‌‌‌‌‌‌شوم، ساُلقی، آن‌‌‌‌‌‌‌‌ هم متکلم وحده، فی ‌‌‌‌‌‌‌قلوب الذین کفروا الرّعب، خودم ترس را، یک موقع هست که ملائکه ترس می‌‌‌‌‌‌‌اندازند یک موقع هست که مومنان ‌‌‌‌‌‌‌‌ترس می‌‌‌‌‌‌‌اندازند به اصطلاح دل دشمن، یک موقع خود خدا متکفل می‌‌‌‌‌‌‌شود ترس انداختن در دل دشمنان ‌‌‌‌‌‌‌‌را، این ‌ترس خیلی ‌‌‌‌‌‌‌ترس عظیمی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌شود، ساُلقی ‌‌‌‌‌‌‌فی‌‌‌‌‌‌‌ قلوب الذین کفروا الرّعب فضربوا به ملائکه می‌‌‌‌‌‌‌گوید فضربوا شما که تثبیت می‌‌‌‌‌‌‌کنید قلوب مومنین را چگونه فضربوا فوق الاعناق، گردن‌های ‌‌‌‌‌‌‌دشمنانش را شما بزنید حالا این‌که تعبیر فضربوا فوق الاعناق یک تعبیر خوبی ‌‌‌‌‌‌‌بعضی ‌‌‌‌‌‌‌مفسرین کرده اند اعناق، گردن آن‌‌‌‌‌‌‌‌ و سری ‌‌‌‌‌‌‌که روی ‌‌‌‌‌‌‌گردن است آن‌‌‌‌‌‌‌‌ عضو برافراشته است، تعبیر این ‌است که فرمانده هایشان ‌‌‌‌‌‌‌‌را جلوی ‌‌‌‌‌‌‌تیغ ببرید فضربوا فوق الاعناق یعنی ‌‌‌‌‌‌‌فرمانده‌هان ‌‌‌‌‌‌‌‌این‌ها در تیررأس قرار بگیرند از بین بروند که وقتی ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها در تیررأس قرار می‌‌‌‌‌‌‌گیرند
شریعتی:همه چیز سپاه به هم می‌‌‌‌‌‌‌ریزد
حجت الاسلام عابدینی: مثل کاری ‌‌‌‌‌‌‌که داود سلام الله علیه با درحقیقت جالوت کرد. سنگ را بر پیشانی‌‌‌‌‌‌‌ جالود زد وقتی‌‌‌‌‌‌‌ جالوت سنگ به پیشانی‌‌‌‌‌‌‌اش خورد از اسب به زمین افتاد لشکر جالوت متفرق شد فقتل داود جالوت که داود وقتی‌‌‌‌‌‌‌ جالود را این‌ها خیلی ‌‌‌‌‌‌‌زیبا است که این‌ها موفق شدند و با هدایت الهی ‌‌‌‌‌‌‌بسیاری‌‌‌‌‌‌‌از فرماندهان‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها را با درحقیقت یا دستگیر کنند یا به قتل برسانند که خیلی ‌‌‌‌‌‌‌این ‌زیبا بوده است که این ‌از تدبیرهای ‌‌‌‌‌‌‌الهی‌‌‌‌‌‌‌است که ما این‌جا می‌‌‌‌‌‌‌خوانیم که خدایا این‌ها را ثبت الذین آمنوا، این ‌آیه قرآن‌‌‌‌‌‌‌‌است ساُلقی ‌‌‌‌‌‌‌فی‌‌‌‌‌‌‌قلوب الذین کفروا الرّعب فضربوا فوق الاعناق خدایا آن ‌‌‌‌‌‌‌‌گردن‌های‌‌‌‌‌‌‌ برافراشته و سرهای ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را که فرماندهان‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها هستند،
شریعتی:آن ها که گردن کلفتی ‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کنند
حجت الاسلام عابدینی: گردن کلفت‌های ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را قلدرهای ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را که عزم این‌ها به واسطه‌ی‌‌‌‌‌‌‌ اتکاء به این‌ها خدایا این‌ها فضربوا فوق الاعناق فضربوا منهم کل بنان، این ‌انگشتان‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها بزن، می‌‌‌‌‌‌‌گوید چرا انگشتان؟ اعناق کنایه داشت به اصطلاح سرها می‌‌‌‌‌‌‌گوید این‌ قدرت به اصطلاح هدف گیری ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را و آن‌‌‌‌‌‌‌‌ نظم در هدف گیری ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را مختل کن، که بنان ‌‌‌‌‌‌‌‌برای‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا است که می‌‌‌‌‌‌‌خواهد نقطه زنی‌‌‌‌‌‌‌کند.
شریعتی: بله
حجت الاسلام عابدینی: می‌‌‌‌‌‌‌گوید قدرت نقطه زنی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها را از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها بگیرحالا این ‌قدرت نقطه زنی‌‌‌‌‌‌‌ فقط به انگشت نیست ممکن است در آن‌‌‌‌‌‌‌‌چیزی ‌‌‌‌‌‌‌هم که هدایت می‌‌‌‌‌‌‌کنند الکترونیکی ‌‌‌‌‌‌‌که نقطه زنی‌‌‌‌‌‌‌کند آن‌‌‌‌‌‌‌‌ را شامل شود خدایا تو می‌‌‌‌‌‌‌توانی‌‌‌‌‌‌‌ ملائکه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌تو کاری ‌‌‌‌‌‌‌بکنند که فضربوا منهم کل بنان، بنان ‌‌‌‌‌‌‌‌این‌ها که هدف زنی ‌‌‌‌‌‌‌و نقطه زنی ‌‌‌‌‌‌‌است هدف‌های ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها به هدف نخورد به غیر از او بخورد فضربوا منهم کل بنان‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد دنبال آیه است که من می‌‌‌‌‌‌‌ترسم که این ‌خیلی ‌‌‌‌‌‌‌آیه زیبا بود.
شریعتی: بله خیلی، خیلی‌‌‌‌‌‌‌
حجت الاسلام عابدینی: خیلی‌‌‌‌‌‌‌زیبا بود که با این‌ نگاه که الآن‌‌‌‌‌‌‌‌ واقعاً آیه این‌جا کارآمد است و به کارمی‌‌‌‌‌‌‌آید.
دنبال آن‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌فرماید که فرّق بینهم و بین اسلحتهم، اسلحه دارند امکانات خیلی ‌‌‌‌‌‌‌دارند اما خدایا تو می‌‌‌‌‌‌‌توانی‌‌‌‌‌‌‌ کاری ‌‌‌‌‌‌‌کنی‌‌‌‌‌‌‌ که این‌ها قدرت بکارگیری ‌‌‌‌‌‌‌اسلحه‌ی‌‌‌‌‌‌‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌را پیدا نکنند. نتوانند الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌یکی ‌‌‌‌‌‌‌از چیزها این ‌است که یک موقع است غزّه مقابلشان ‌‌‌‌‌‌‌‌است این‌ها حمله می‌‌‌‌‌‌‌کردند هر موقع می‌‌‌‌‌‌‌خواستند اما وقتی‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌خواهند با مجاهدین برخورد کنند نمی‌‌‌‌‌‌‌دانند کجا بزنند چون این‌ها همه جا هستند پراکنده‌اند در بین خود این‌ها هستند در خود شهرک‌های ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها هستند بزنند شهرک‌های‌‌‌‌‌‌‌ خودشان ‌‌‌‌‌‌‌‌را دارند خراب می‌‌‌‌‌‌‌کنند باید آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها، این‌ خیلی ‌‌‌‌‌‌‌زیبا است که بین این‌ها و بین اکثر اسلحه‌های ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها فاصله افتاده است.
شریعتی: دیگرآن‌‌‌‌‌‌‌‌کارآیی ‌‌‌‌‌‌‌را ندارد دیگر
حجت الاسلام عابدینی: نه دیگر نمی‌‌‌‌‌‌‌توانند از هواپیما برای ‌‌‌‌‌‌‌بمباران ‌‌‌‌‌‌‌‌استفاده بکنند در مقابله با مجاهدین لذا می‌‌‌‌‌‌‌روند بچه‌ها را می‌‌‌‌‌‌‌زنند می‌‌‌‌‌‌‌کشند چون در مقابل آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها عاجز شده‌اند می‌‌‌‌‌‌‌روند بچه‌ها را می‌‌‌‌‌‌‌کشند می‌‌‌‌‌‌‌روند زن‌‌ها را می‌‌‌‌‌‌‌کشند می‌‌‌‌‌‌‌روند خانه‌ها را خراب می‌‌‌‌‌‌‌کنند چون در مقابل دیدند اسلحه‌های ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها فرّق بینهم و بین اسلحتهم این ‌آن ‌‌‌‌‌‌‌‌کاربرد سلاح در جایی ‌‌‌‌‌‌‌بود که تقابل کامل باشد جبهه بندی‌‌‌‌‌‌‌ها را، این‌جبهه درون شده است و این‌ها تمام کارآیی ‌‌‌‌‌‌‌اسلحه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها از دست رفته است این‌ها خیلی ‌‌‌‌‌‌‌زیبا است خدایا فرّق بینهم و بین اسلحتهم واخلع وصاعقه افدتهم، خدایا آن‌‌‌‌‌‌‌‌ چیزی‌‌‌‌‌‌‌ که دل این‌ها را محکم می‌‌‌‌‌‌‌کرد و باعث می‌‌‌‌‌‌‌شد قوت ببینند خودشان ‌‌‌‌‌‌‌‌را قلدر، آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را از این‌ها بگیر از دل‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌بکن، واخلع خلع کن که این‌باعث می‌‌‌‌‌‌‌شود درون آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها متزلزل شود می‌‌‌‌‌‌‌ترسند ترس تمام وجودشان ‌‌‌‌‌‌‌‌را می‌‌‌‌‌‌‌گیرد هر لحظه احساس می‌‌‌‌‌‌‌کنند نکنه ازاین‌جا این‌ها سر در بیاورند.ترسی‌‌‌‌‌‌‌که به این‌ها افتاده
شریعتی: ترسی‌‌‌‌‌‌‌ که به جان‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم افتاده همین الان
حجت الاسلام عابدینی: و این‌ها ببینید در خیابان ‌‌‌‌‌‌‌‌چطور داشتند فرار می‌‌‌‌‌‌‌کردند. فلسطینی‌‌‌‌‌‌‌ها را دارند بمباران ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌کنند کجا بروند آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها، همان‌‌‌‌‌‌‌‌جا هستند اما این‌ها چطور فرار کردند!
علیهم الذلة و المسکنة بعد می‌‌‌‌‌‌‌فرماید که خیلی ‌‌‌‌‌‌‌هر آنچه که الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌آدم می‌‌‌‌‌‌‌خواند کأنّه امام سجاد ع الآن ‌‌‌‌‌‌‌‌دارد ما را با دعای‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها همین فرازها باعد بینهم و بین ازودتهم خدایا بین این‌ها و بین زاد و توشه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها دشمنان ‌‌‌‌‌‌‌‌را فاصله بینداز تا این ‌فشار برای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها ایجاد کند تا این‌هم برای‌‌‌‌‌‌‌ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها یک اشکال و به اصطلاح مانع ایجاد کند و حیّرهم فی ‌‌‌‌‌‌‌سبلهم، خدایا ندانند چکار می‌‌‌‌‌‌‌کنند مبتلا به حیرت بشوند تصمیم نتوانند بگیرند.
شریعتی: تحیّر
حجت الاسلام عابدینی: لذا تحیّر همان تیری ‌‌‌‌‌‌‌که این‌ها مبتلا شده اند به خاطر عدم اطاعت از خدا و رسول این ‌تیر الآن‌‌‌‌‌‌‌‌ هم مبتلا هستند این‌ها یشاقق الله و الرسول بودند خدا و رسول را این‌ها مقابله کردند با آن ‌‌‌‌‌‌‌‌چون این‌طور است خدا می‌‌‌‌‌‌‌گوید ما انتقام می‌‌‌‌‌‌‌گیریم از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها به تیرمبتلا کردند آن‌ها را الآن‌‌‌‌‌‌‌‌هم به سردرگمی ‌‌‌‌‌‌‌در تصمیم چه کنند از این‌طرف می‌‌‌‌‌‌‌ترسند کاری ‌‌‌‌‌‌‌بکنند حزب الله وارد صحنه بشود و از آن ‌‌‌‌‌‌‌‌طرف می‌‌‌‌‌‌‌ترسند سوریه وارد صحنه بشود از این ‌طرف می‌‌‌‌‌‌‌ترسند ایران ‌‌‌‌‌‌‌‌و یمن و جاهای ‌‌‌‌‌‌‌دیگر وارد شوند در عین این‌که می‌‌‌‌‌‌‌ترسند نمی‌‌‌‌‌‌‌توانند مقابله کاملی ‌‌‌‌‌‌‌داشته باشند ازآن ‌‌‌‌‌‌‌‌طرف می‌‌‌‌‌‌‌بینند هیمنه آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها شکسته شده است تمام این‌ها حیرت برای ‌‌‌‌‌‌‌این‌ها ایجاد کرده است از درون‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌تزلزل ایجاد شده است
شریعتی: چه کنیم چه کنیم
حجت الاسلام عابدینی: به فرمایش آقا فرمودند که این ‌شکستی ‌‌‌‌‌‌‌که برای‌‌‌‌‌‌‌ این‌ها پیش آمد این ‌شکست را همه گفتند اما این‌که این ‌شکست دیگر قابل ترمیم نیست را باید بر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ فکر کرد که این ‌دیگر قابل ترمیم هم نیست برای‌‌‌‌‌‌‌این‌ها این ‌شکست برای‌‌‌‌‌‌‌این‌ها ماندنی ‌‌‌‌‌‌‌شد دنبال آن ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌فرماید حیّرهم فیه سبلهم، من می ترسم که وقت دارد تمام می شود؟
شریعتی: دو الی سه دقیقه مانده
حجت الاسلام عابدینی: این ‌قسمت آخر دعا را که خیلی‌‌‌‌‌‌‌ همه فرازهای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ جالب بود اما قسمت آخرش که یک تکلیفی‌‌‌‌‌‌‌ هم نسبت به ما ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌کند را اگر بتوانم این ‌فرصت، می‌‌‌‌‌‌‌فرماید که اللهم وأیُّما مسلم أهمُّه أمر الاسلام و احزنه تحزُّب أهل الشرک علیهم، خدایا آن مومنانی را که حقیقت اسلام برای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها اهمیت دارد و این‌ جبهه شرکی ‌‌‌‌‌‌‌را که کنار هم قرار گرفته اند با هم شده اند این‌ها، را قرار داده فنوی‌‌‌‌‌‌‌غزواً، می‌‌‌‌‌‌‌خواهند که این‌ها قدرت ندارد این‌ می‌‌‌‌‌‌‌خواهد در مقابل جبهه شرک باستد اما اگر قدرت ندارد توان ‌‌‌‌‌‌‌‌ندارد مانع وجود دارد فقعد به ضعف أَو أبطالت به فاقة أو أخَّره عنه حادث هر چیزی‌‌‌‌‌‌‌ که مانع می‌‌‌‌‌‌‌شود او آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا باشد عرض له دون إِرادته مانع، مانع ایجاد شده که نمی‌‌‌‌‌‌‌تواند برود آن‌‌‌‌‌‌‌‌جا‌ها دلش می‌‌‌‌‌‌‌خواهد یعنی ‌‌‌‌‌‌‌دل خواستن باید باشد اما اگرمانع وجود دارد فاکتب اسمه فی‌‌‌‌‌‌‌العابدین، خدایا اسم این ‌را هم بنویس در بین همان‌‌‌‌‌‌‌‌ها که اهل عبادت تو هستند وأوجب له ثواب المجاهدین، برای ‌‌‌‌‌‌‌این ‌هم واجب کن قرار بده ثواب همان‌‌‌‌‌‌‌‌ها که در جبهه هستند خیلی ‌‌‌‌‌‌‌زیبا است این‌که ما باید این ‌حال میلمان ‌‌‌‌‌‌‌‌باشد، واجعله فی‌‌‌‌‌‌‌نظام الشهداء والصالحین، خدایا این‌ها را در حقیقت در نظام صالحین و شهدا قرار بده.
بعد در یک فراز دیگری‌‌‌‌‌‌‌از دعا می‌‌‌‌‌‌‌فرماید که یکی ‌‌‌‌‌‌‌از وظایف که برای ‌‌‌‌‌‌‌ما هست این‌ هست که ما حیثیت و آبروی ‌‌‌‌‌‌‌مجاهیدین را خوب حفظ کنیم از جمله حیثیت و آبروی ‌‌‌‌‌‌‌مجاهیدین این‌ است که اگر دارد علیه آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تبلیغاتی‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌شود که جای‌‌‌‌‌‌‌ ظالم و شهید را عوض کنند جای‌‌‌‌‌‌‌ ظالم و مظلوم را، اگرما قیام نکنیم برای ‌‌‌‌‌‌‌آن‌‌‌‌‌‌‌‌که جای ‌‌‌‌‌‌‌ظالم در جای ‌‌‌‌‌‌‌خود باشد و مظلوم و مجاهد در جای‌‌‌‌‌‌‌ خود قرار بگیرند این‌ می‌‌‌‌‌‌‌گوید از جمله وظایفی‌‌‌‌‌‌‌است که بر عهده‌ی ‌‌‌‌‌‌‌ما است خدا می‌‌‌‌‌‌‌گوید به ما عنایت کن که بتوانیم.
شریعتی: و سال ها است که دارند جای ‌‌‌‌‌‌‌جلاد و شهید را عوض می‌‌‌‌‌‌‌کنند
حجت الاسلام عابدینی: این‌ها دارند این‌کار را می‌‌‌‌‌‌‌کنند می‌‌‌‌‌‌‌گوید خدایا به من این‌ اجر را این ‌قدرت را بده که به اصطلاح بتوانم انجام بدهم تا این‌که وظیفه‌ام را در این ‌قسمت انجام داده باشم ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله خدای ‌‌‌‌‌‌‌سبحان ‌‌‌‌‌‌‌‌این‌ دعا را داشته باشیم همه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌ما و وظیفه‌ی‌‌‌‌‌‌‌مان ‌‌‌‌‌‌‌‌بدانیم به ضمیمه آن ‌‌‌‌‌‌‌‌ختم صلوات ان شاءالله امدادمان‌‌‌‌‌‌‌‌ و دل‌هایمان ‌‌‌‌‌‌‌‌را این‌طوری ‌‌‌‌‌‌‌راهی ‌‌‌‌‌‌‌بکنیم تا اوجب له ثواب المجاهیدین برای‌‌‌‌‌‌‌ همه ما هم ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله محقق بشود.
شریعتی: ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله. خیلی ‌‌‌‌‌‌‌از شما ممنون و متشکرم حجت الاسلام عابدینی. خیلی ‌‌‌‌‌‌‌ممنونم از لطفتان ‌‌‌‌‌‌‌‌برای ‌‌‌‌‌‌‌همدلی ‌‌‌‌‌‌‌برای ‌‌‌‌‌‌‌پیروزی‌‌‌‌‌‌‌های‌‌‌‌‌‌‌ مکرر و برای ‌‌‌‌‌‌‌فتح و ظفر مجاهدین جبهه مقاومت دعا می‌‌‌‌‌‌‌کنیم و ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاءلله خداوند تاییدشان‌‌‌‌‌‌‌‌ بکند و ما هم با دعایمان ‌‌‌‌‌‌‌‌امیدوارم که به زودی ‌‌‌‌‌‌‌زود خبرهای‌‌‌‌‌‌‌ خوشی ‌‌‌‌‌‌‌بشنویم.
قبل از اینکه آیات را بشنویم من فقط یک تذکری ‌‌‌‌‌‌‌بدهم با اجازه از محضر حجت الاسلام عابدینی ‌‌‌‌‌‌‌عزیزمان‌‌‌‌‌‌‌‌ در رابطه با ردّ مظالم که تا پایان ‌‌‌‌‌‌‌‌ماه ربیع دوستان ‌‌‌‌‌‌‌‌فرصت دارند.
خیلی‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌پرسند چرا تا پانصد هزار تومان؟ خب فعلا این ‌سقف پرداخت ردّ مظالم است به واسطه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌اجازه‌ای ‌‌‌‌‌‌‌که ازمراجع معظم تقلید گرفته‌ایم. بیشتر از این‌ مقدار نیاز به اجازه دارد که این زحمت را خود شما باید بکشید ده هزارتومان ‌‌‌‌‌‌‌‌پنجاه هزار تومان ‌‌‌‌‌‌‌‌صد هزارتومان ‌‌‌‌‌‌‌‌هر چقدر تا سقف پانصد هزار تومان.
شماره کارت هایی ‌‌‌‌‌‌‌هم که قید می‌‌‌‌‌‌‌کنیم شماره کارت‌هایی ‌‌‌‌‌‌‌نیست که شما بخواهید ردّ مظالم را به آن ‌‌‌‌‌‌‌‌شماره کارت واریز کنید. ردّ مظالم را به فقراء که خودتان‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌شناسید ان‌‌‌‌‌‌‌‌شاء لله پرداخت کنید اما دیون دولتی‌‌‌‌‌‌‌هم هیچ محدودیتی ‌‌‌‌‌‌‌وجود ندارد به شماره کارتی ‌‌‌‌‌‌‌که دوستان ‌‌‌‌‌‌‌‌ذکرمی‌‌‌‌‌‌‌کنند و قید می‌‌‌‌‌‌‌کنند منحصر به ماه ربیع الاول نیست.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سمت خدا | شرح دعای مرزداران” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت خود را در ارزیابی وارد کنید*

دریافت دوره آموزشی

لطفا جهت دریافت، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید