دستور استاد عابدینی در ماه مبارک رمضان و عهد انس با قٰرآن کریم

اگر تشکیلاتی قصد دارد موثر باشد و قوام پیدا کند باید روابط میان افراد اصلی مجموعه قوی‌تر و وحدت آفرین تر باشد. هرچقدر این وحدت شدیدتر باشد، تاثیرگذاری شدیدتر خواهد بود. مانند یک بدن که میلیاردها سلول دارد اما همگی در راستای یک هدف واحد عمل می‌کنند در غیر اینصورت انسان توان زندگی نداشت.
این ویژگی را حرکت کاروانی نامیدیم. یعنی افراد زیادی دست اندر کار هستند و هر یک نقشی دارند تا وظیفه خود را ایفا کنند و همگی یک کار واحد را انجام دهند. اکنون برای ایجاد وحدت، باید تشابهات میان افراد در یک تشکیلات بیشتر شود و روابط افزایش یابد؛ در اینصورت حرکت کاروانی بهتر خواهد بود.

 

عهدهای جمعی طی شده:

  • در ماه رجب، طهارت دسته جمعی بود که در یک ماه ۳۰ روزه همگی باهم این عهد را انجام دادیم تا تشابه بیشتر و وحدت شدیدتر محقق شود.
  • در ماه شعبان، عهد نماز اول وقت را انجام دادیم که تاحد ممکن به جماعت و در اول وقت و در مسجد محقق شود.
  • اکنون و در ماه رمضان ضمن توجه به مناسبت ماه مبارک، عهد سومی را دنبال خواهیم کرد. در ماه رمضان با رعایت احکام وضع شده، تلاش می‌کنیم تا سلطه احکام تن را بر روح کمتر کنیم، شکوفایی نظام روح نیز به ارتباط با آیات الهی وابسته است. پس به همین ترتیب عهد سوم را در ماه مبارک رمضان عهد #انس_با_قرآن قرار می‌دهیم تا ضمن جزءخوانی قرآن ، توجه کنیم خدای حی قیوم قرآن را نازل کرده است و لذا قرآن نیز زنده است و شعور دارد.

آنچه در این ماه مبارک پیش روی خود قرار می‌دهیم، در کنار جزءخوانی، تامل و دقت در ۵ آیه از هرجزء است؛ لذا این ۵ آیه به گونه‌ای انتخاب خواهند شد که وحدت میان ما و امام و درک #روح_جمعی را افزایش دهد. در کنار مداقه در این ۵ آیه تلاش کنیم یکی از آن‌ها را #مراقبه کنیم و بیشتر به آن عمل نماییم.در آتی بحث‌هایی پیرامون نحوه عمل به این عهد و انس با قرآن کریم مطرح خواهد شد.

«لینک کانال سلوک تشکیلاتی»

5 ستاره

100%
1 دیدگاه

4 ستاره

0%
0 دیدگاه

3 ستاره

0%
0 دیدگاه

2 ستاره

0%
0 دیدگاه

1 ستاره

0%
0 دیدگاه

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    زهرا داور

    تقدیر

    خیلی ممنون که حداقل بخشی از بحث را مکتوب میکنید. من تا حالا سایت را ندیده بودم بااینکه مدتهاست عضو کانال ایتا هستم.
    لطفا باز هم به سایت ارجاع دهید

    1403/01/13

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت خود را در ارزیابی وارد کنید*

دریافت دوره آموزشی

لطفا جهت دریافت، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید